ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

ثبت شرکت موج نو

ایران یکی از پرمصرف‌ ترین کشورها در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی است. از این رو فعالیت در این حوزه و ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی می‌ تواند بسیار سودآور باشد. بخاطر بازار پر رونق و بسیار خوب این لوازم افراد زیادی متقاضی ثبت شرکت هستند که در این مقاله از ثبت موج نو قصد داریم به بررسی جامع ثبت برند و شرکت برای لوازم بهداشتی و آرایشی بپردازیم.
اگر شما هم قصد دارید در این بازار خاص و البته پرسود سرمایه گذاری و فعالیت کنید و ثبت برند انجام دهید، پیشنهاد می‌ کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

برای اطلاع از هزینه ثبت برند حتما این مقاله را بخوانید.

اهمیت ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

طبق قوانین برای تولید و عرضه کالاهایی که مستقیما بر روی بدن انسان تاثیر می‌ گذارند، باید ثبت برند انجام شود. بنابراین کسانی که می‌ خواهند فعالیتی در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی داشته باشند، باید قبل از هرگونه فعالیتی مجوزهای لازم را کسب کنند.
این روزها بازار واردات این لوازم از کشورهای مختلف مانند چین بسیار داغ است و خیلی از افرادی که توانایی و یا شرایط و امکانات تولید ندارند، روی به واردات می‌ آورند. این افراد نیز برای فعالیت خود باید ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی را انجام دهند.
اهمیت دیگر ثبت برند برای این لوازم پر مصرف، آشنایی بیشتر مصرف کنندگان با آنها و افزایش رقابت در بازار و کسب درآمدهای بیشتر است. وقتی محصول شما دارای برند و لوگو تجاری باشد، بهتر به مشتریان معرفی می‌ گردد و اگر نام آن در بین متقاضیان شهرت کسب کند، عرضه و تقاضا افزایش می‌ یابد.
همچنین با ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی حق انحصاری آن از نظر قانونی متعلق به مالک آن می‌ باشد که این امر بسیار ارزشمند است.

 

ثبت برند موج نو

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

ثبت برند در زمینه لوازم بهداشتی و آرایشی مانند دیگر برندها و شرکت‌ ها نیاز به ارائه مدارکی دارد. این مدارک شامل ثبت برند برای اشخاص حقیقی و ثبت برند برای اشخاص حقوقی می‌ شود. تکمیل این مدارک لازمه به ثبت رسیدن برند تجاری شما می‌ باشد.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی:

  • مدارک هویتی متقاضی و کپی برابر اصل آنها (شناسنامه و کارت ملی)
  • کارت بازرگانی و کپی برابر اصل آن در صورت انتخاب نام لاتین
  • یک نسخه کپی برابر اصل مجوز فعالیت (جواز کسب، پروانه بهره برداری، جواز تاسیس و پروانه ساخت)
  • رسید مرتبط با هزینه‌ های پرداختی
  • ده نمونه گرافیکی برند در ابعاد 6 در 6 سانتی متر

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی:

  • مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) اعضایی که در شرکت حق امضا دارند، به همراه کپی برابر اصل آنها
  • کپی برابر اصل مجوز فعالیت شرکت
  • کپی روزنامه رسمی تاسیس شرکت
  • کپی روزنامه رسمی تغییرات شرکت
  • کارت بازرگانی و کپی برابر اصل آن در صورت انتخاب نام لاتین
  • رسید مرتبط با هزینه‌ های پرداختی
  • ده نمونه گرافیکی برند در ابعاد 6 در 6 سانتی متر

ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی امکانپذیر است و همچنین این امکان وجود دارد که مالکیت یک برند متعلق به دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی باشد.

 

مراحل ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

اگر قصد دارید در حوزه تولید و عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت کنید، مطابق قانون باید ثبت برند انجام دهید. برای ثبت برند و نام تجاری طی کردن چندین مرحله الزامی می‌ باشد.

انتخاب نام مناسب برند

برای ثبت برند محصولات آرایشی و بهداشتی خود باید نامی مناسب انتخاب کنید تا در ذهن مخاطب باقی بماند. علامت و نام تجاری لوازم آرایشی و بهداشتی باید خوشنام و تلفظ آن آسان و متناسب با کالاهای آرایشی و بهداشتی باشد.

استعلام گیری نام منتخب

نام مورد نظر شما برای ثبت برند محصولات آرایشی و بهداشتی باید بدون نمونه مشابه باشد و در دسته شغلی شما قبلا این نام ثبت نشده باشد. در صورت وجود شباهت و انتخاب اسمی تکراری، نام تجاری منتخب شما رد خواهد شد.

ارائه مدارک لازم

با توجه به نوع کسب و کار شما به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی، مدارک متفاوت می‌ باشند. از این رو باید مدارک مورد نیازی که قبل تر گفته شد را ارائه دهید. همچنین اگر نام انتخابی شما برای ثبت برند، لاتین باشد، باید کارت بازرگانی نیز دریافت و کپی آن را ارائه دهید.

اگر قصد ثبت برند لاتین دارید، کلیک کنید

ثبت اظهارنامه برند

در این مرحله باید اظهارنامه‌ ای را مبنی بر ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی در سایت مالکیت معنوی وارد نمایید. برای ثبت اظهارنامه باید مدارک لازم را در سایت مربوطه بارگذاری نمایید.

مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی

پس از ثبت اظهارنامه در سایت مالکیت معنوی و دریافت برگه تایید باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده تا اطلاعات شما در سامانه مورد تایید قرار گیرد. در صورت تایید از سوی دفاتر اسناد رسمی و دریافت گواهی امضا و فرم تایید اطلاعات، باید اطلاعات را در سامانه وارد کنید و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت نمایید. نام کاربری و رمز عبور را باید به دقت نگه دارید زیرا برای پیگیری‌ های بعدی و دریافت اطلاعات لازم، به آن نیاز خواهید داشت.

تشکیل پرونده در اداره ثبت برند

در این مرحله باید برای تشکیل پرونده به صورت فیزیکی به اداره ثبت برند مراجعه نموده تا اظهارنامه ثبت برند محصولات آرایشی و بهداشتی شما توسط کارشناسان اداره علائم تجاری تایید گردد. برای تشکیل این پرونده باید طی 30 روز کپی برابر اصل تمام مدارک را در اختیار کارشناسان قرار دهید.

پرداخت هزینه های ثبت برند

پس از تشکیل و ثبت پرونده فیزیکی شما در اداره ثبت برند باید مراحلی را طی نمایید و هزینه‌ های لازم را واریز نمایید تا روند ثبت نام تجاری کسب و کارتان تکمیل گردد.

دریافت سند برند

در مرحله آخر با در دست داشتن مدارک لازم باید برای دریافت سند نام تجاری خود به اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید.

سوالات متداول درباره ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی

بسیاری از افرادی که می‌ خواهند در زمینه تولید و عرضه محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی فعالیت کنند، نیاز به ثبت برند دارند. از این رو ممکن است سوالات گوناگونی برایشان به وجود آید که در این بخش به بررسی پرتکرارترین و متداول‌ ترین این سوالات به همراه پاسخ‌ های آن می‌ پردازیم.

هزینه ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی چقدر است؟

یکی از مهمترین سوالات در زمینه ثبت برند این لوازم و محصولات قیمت و هزینه آن است. برای فعالیت در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی و ثبت برند به نام شخص حقیقی یا حقوقی باید مراحلی طی شود که هزینه‌ های آن با یکدیگر تفاوت است. برای مثال هزینه انتشار آگهی در روزنامه‌ ها با یکدیگر تفاوت هایی دارد.

آیا برای ثبت برند محصولات آرایشی و بهداشتی باید مدرک مرتبط با رشته‌ های پزشکی و داروسازی داشته باشیم؟

این الزام وجود ندارد که حتما این مدرک را داشته باشید؛ اما قطعا اگر در رشته‌ های مرتبط با این محصولات و لوازم مانند رشته‌ های دارو و تخصص پوست از سابقه فعالیت برخوردار باشید، ثبت برند و فعالیت در زمینه تولید و عرضه لوازم بهداشتی و آرایشی آسان‌ تر و راحت‌ تر می‌ گردد.

مزایای ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی چیست؟

از مهمترین مزایای ثبت برند در این زمینه می‌ توان به شناسایی و معرفی محصولات شما، رقابت بهتر در بازار، جلوگیری از سواستفاده دیگران و افزایش عرضه و تقاضا اشاره کرد.

مدت زمان ثبت برند لوازم آرایشی و بهداشتی چقدر است؟

معمولا فرآیند ثبت برند از ابتدا و ارائه اظهارنامه و انتخاب نام و ارائه مدارک تا دریافت سند نام تجاری 2 ماه طول خواهد کشید.

مرجع ثبت برند محصولات بهداشتی و آرایشی کجاست؟

اداره مالکیت معنوی واقع در تهران مرجعی است که از کل ایران تقاضای ثبت برند را دریافت می‌ نماید. تمام مراجعات و تشکیل پرونده‌ ها و فرآیند اداری لازم است در محل این اداره در تهران انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *