هزینه و شرایط ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا یکی از راه‌ های اخذ اقامت این کشور است. به همین خاطر افرادی که توانایی سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارند، متقاضی ثبت شرکت هستند. هزینه و شرایط ثبت شرکت در کانادا با توجه به فاکتورها و عوامل مختلفی مشخص می‌ گردد. با توجه به قوانین کشور کانادا سرمایه گذاران خارجی می‌ توانند شرکت‌ های مختلفی را در این کشور ثبت و تاسیس کنند و از این طریق اقامت کانادا را دریافت کنند.
اگر شما هم قصد دارید برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت، کانادا را انتخاب کنید، با ما همراه باشید. در این مقاله از ثبت موج نو قصد داریم هزینه و شرایط ثبت شرکت در کانادا را بررسی کنیم.

 

مزایای ثبت شرکت در کانادا

سرمایه گذاری در هر کشوری با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … آن کشور دارای مزایا و معایبی است. کانادا کشوری پیشرفته محسوب می‌ شود و از اقتصادی پایدار برخوردار است. از این رو سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور می‌ تواند فرصت‌ های پیشرفت بسیاری در اختیار افراد قرار دهد.
همچنین با ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در کانادا می‌ توان اقامت این کشور را اخذ نمود و از تسهیلات و خدمات عمومی بسیار خوبی مانند تحصیل رایگان فرزندان، بیمه و … برخوردار شد. نرخ پایین مالیات برای شرکت‌ ها، سرعت بالا در رسیدگی به پرونده ثبت شرکت و الزامی نبودن ویزای توریستی برای شروع کار از دیگر مزایای ثبت شرکت در کانادا به شمار می‌ روند.

هزینه ثبت شرکت در کانادا

هزینه ثبت شرکت در کانادا با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌ شود. از مهمترین این عوامل می‌ توان نوع فعالیت شرکت، نوع شرکت، فدرالی یا ایالتی بودن، مقدار سرمایه اولیه و … را نام برد. هزینه‌ های پرداختی در مراحل مختلف ثبت شرکت ممکن است در انواع شرکت‌ ها با یکدیگر کمی تفاوت داشته باشد.

انواع شرکت در کانادا

شرکت‌ های مختلفی در کانادا در دسترس سرمایه گذاران قرار دارد که هرکدام شرایط خاص خود را دارند و نوع فعالیت آنها با یکدیگر متفاوت است. از مهمترین شرکت‌ های کانادا می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

شرکت های مالکیت انحصاری

از رایج ترین ساختارهای شرکتی در کانادا، شرکت با مالکیت یگانه و انحصاری است. در این شرکت تمام سود و زیان و مسئولیت کامل آن بر عهده یک شخص می‌ باشد و ثبت آن بسیار راحت و بدون تشریفات اداری پیچیده صورت می‌ گیرد. در واقع شرکت‌ های مالکیت یگانه در کانادا معادل شرکت‌ های مسئولیت محدود در انگلیس و آمریکا هستند.
این شرکت‌ ها از قوانین مالیاتی ساده‌ تری برخوردار هستند و برای مشاغل کوچک بسیار مناسب می‌ باشند. بانک‌ های کانادا معمولا برای شرکت‌ های با مالکیت انحصاری وام و تسهیلات در نظر نمی‌ گیرند.

شرکت های مشارکتی و گروهی

مالکیت این شرکت‌ ها بر عهده 2 یا چند نفر می‌ باشد و طبق توافق نامه تمام اعضا به طور یکسان در سود و زیان و تمام مسائل شرکت شریک هستند. در بحث مالیات نیز در زمان موعد هر مالک بر اساس میزان سهم خود از درآمد و هزینه شرکت، سهم مالیات خود را می‌ پردازد.

شرکت های سهامی

شرکت‌ های سهامی از روند ثبت و راه اندازی پیچیده‌ تری برخوردارند. این شرکت با یک یا چند نفر تاسیس می‌ شود و سهامداران تعداد سهم دلخواه برای خود را تصویب و تعیین می‌ کنند. در صورت ضرر و زیان، خطری اموال افراد را تهدید نمی‌ کند و شرکت مسئول ضرر و زیان‌ ها است. این نوع شرکت در کانادا باید طی دوره‌ ای مشخص گزارشات مالی خود را به صورت دقیق به نهادهای مربوطه ارائه دهد و ترازنامه مالی آن توسط حسابرسان بررسی گردد.
ثبت شرکت‌ های سهامی به دو صورت انجام می‌ شود:
ایالتی: در صورت ثبت شرکت سهامی به صورت ایالتی یا استانی تمام فعالیت‌ های شرکت طبق قوانین همان ایالت باید انجام بگیرند.
فدرال: این شرکت‌ ها طبق قوانین فدرال و کلی کانادا ثبت شده و فعالیت می‌ کنند.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

مراحل اصلی ثبت شرکت در کانادا به طور کلی برای انواع شرکت‌ ها یکسان است و در موارد خاص ممکن است از تفاوت هایی برخوردار باشند.

ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن

در گام اول شما باید هدف خود از راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در کانادا را با ارائه طرح تجاری مشخص کنید. هدف بیزینس پلن شما باید توسعه اقتصاد کانادا باشد و در این طرح باید روش‌ های رسیدن به درآمد، نوع فعالیت، بودجه و سرمایه مورد نظر و مواردی از این قبیل مشخص گردند. اگر طرح تجاری شما مطابق و هماهنگ با نیازهای اقتصادی کانادا باشد احتمال قبولی آن بیشتر است.

انتخاب نام شرکت

انتخاب نام شرکت یا همان ثبت برند لاتین یکی از مراحل مهم ثبت شرکت در کانادا به شمار می‌ رود. نام منتخب شما باید قبلا استفاده نشده و منحصربفرد باشد. این نام می‌ تواند به صورت حرف یا عدد و یا ترکیبی از این دو باشد. نامی که انتخاب می‌ کنید باید نوع کار شما را توصیف کند و به صورت انگلیسی یا فرانسوی و یا ترکیبی از هر دو زبان انتخاب گردد.

تنظیم اساسنامه شرکت

مرحله سوم از ثبت شرکت در کانادا، تنظیم اساسنامه شرکت است. در این اساسنامه شما باید نام شرکت، ساختار سهام، تعداد اعضا و مدیران، مقدار سرمایه و نوع فعالیت را مشخص کنید. زبان اساسنامه می‌ تواند انگلیسی، فرانسوی و یا ترکیب هر دو باشد.

تعیین محل دفتر شرکت

برای ثبت شرکت در کانادا ملزم به تعیین مکان و یک آدرس مشخص هستید تا سوابق اسناد شرکت را در آنجا نگهداری کنید و اسناد و مدارک توسط نهادهای قانونی به آن آدرس ارسال شوند.

ثبت پرونده و پرداخت هزینه ها

در مرحله آخر باید بصورت آنلاین پرونده خود را وارد سامانه مربوطه کنید و هزینه‌ های لازم را پرداخت نمایید.

سوالات متداول درباره ثبت شرکت در کانادا

پرتکرارترین و متداول‌ ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد در زمینه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا بوجود آید، شامل موارد زیر می‌ باشند:

در چه شهرهایی از کانادا می‌ توان ثبت شرکت انجام داد؟

طبق قوانین ثبت شرکت کشور کانادا، افراد خارجی می‌ توانند در اکثر شهرهای این کشور مانند کبک، تورنتو، مونترال، ونکوور و … ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار انجام دهند.

پس از ثبت شرکت می‌ توان حساب بانکی افتتاح نمود؟

بله، شما می‌ توانید پس از طی کردن فرایند ثبت شرکت و تایید آن و دریافت شماره ثبت، به یکی از بانک‌ های معتبر برای افتتاح حساب مراجعه کنید.

مدت زمان ثبت شرکت در کانادا چقدر است؟

روند ثبت شرکت در کانادا با توجه به نوع شرکت، نوع فعالیت، شهر مورد نظر و … بین 20 الی 30 روز می‌ باشد.

آیا با ثبت شرکت در کانادا می‌ توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

در صورت تایید درخواست ثبت اقامتی یک یا دو ساله به افراد داده می‌ شود. در صورتی که فعالیت شرکت ادامه‌ دار و مطابق با شرایط باشد و اهداف تجاری و بیزینس پلن در بازه زمانی مشخصی محقق شوند، اقامت دائم صادر می‌ شود.

برای ثبت شرکت در کانادا می‌ توان از وکیل استفاده نمود؟

بله. ثبت شرکت یک امر حقوقی می‌ باشد و برای طی کردن درست این فرایند باید از اطلاعات و دانش و تخصص لازم در این زمینه برخوردار باشید. در صورتی که خود قادر به انجام مراحل ثبت شرکت در کانادا نباشید، می‌ توانید از وکلای باتجربه و ماهر مشاوره و کمک‌ های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *