پرسش های پرتکرار

1-برند و لوگو ( نام و علائم تجاری ) در کدام سازمان ثبت می شود؟ در سازمان مالکیت معنوی

2-تفاوت برند و لوگو چیست؟ برند همان نام تجاری است ولی لوگو علامت یا نشان تجاری می باشد.

3-آیا برندها به طور مادام العمر ثبت میشوند یا تاریخ انقضا دارند؟ حق مالکیت برند ها در سازمان مالکیت معنوی ده ساله می باشد که مالک می تواند در صورت تمایل تمدید کند.

4-حداقل تعداد افراد در شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص چقدر است؟ در شرکت های مسئولیت محدود حداقل 2نفر سهم الشرکه و در شرکت های سهامی خاص حداقل سهامداران 3 نفر می باشد.

5- انتخاب نام شرکت چگونه انجام می شود؟ برای انتخاب نام شرکت حتما باید اسامی خاص فارسی که در کتاب علامه دهخدا ، معین  و عمید معنی داشته باشد، استفاده گردد و لغات لاتین و عربی و… قابلیت استفاده در نام شرکت را ندارند.

6- شرایط گرفتن کارت بازرگانی حقوقی چیست؟ برای کارت بازرگانی حقوقی شرایط شخصی  مدیر عامل شامل سن بالای23 سال ، مدرک تحصیلی دیپلم به بالا، کارت پایان خدمت برای آقایان ، نداشتن سوء پیشینه کیفری استعلام می شود و داشتن محل اداری و تجاری جهت اخذ کارت بازرگانی شرکتی ضروری می باشد. کد اقتصادی حقوقی و کد کارگاهی بیمه حقوقی الزامی  می باشد.

7- برای ثبت برند از کجا باید شروع کرد؟ برای ثبت برند ابتدا در صورت اینکه لغت ماهیت فارسی داشته باشد جواز کسب ، جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری و در صورت اینکه برند لاتین باشد کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی تهیه نمود بعد از آن باید لغت مورد نظر در طبقه مرتبط استعلام شود اگر از قبل موجود نباشد توسط کارشناسان موسسه موج نو ثبت سامانه ای آن شروع می شود.

8- آیا قبل از اقدام برای ثبت برند می شود متوجه شد که این نام  از قبل ثبت شده است یا خیر؟ بله ، توسط سامانه اداره مالکیت معنوی قابل استعلام است که برای استعلام دقیق می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان موسسه موج نو کمک بگیرید

-9- مدت زمان ثبت شرکت چقدر می باشد؟ زمان ثبت شرکت از زمان تکمیل مدارک حدوداً 12 روز کاری می باشد.

10- مدارک لازم جهت ثبت برند چیست؟  در برند های حقیقی کپی شناسنامه و کارت ملی  و جواز مربوطه ( برندهای فارسی) و کارت بازرگانی ویا کارت عضویت (برای برندهای لاتین) مورد نیاز است. در برند های حقوقی آگهی تاسیس شرکت و کپی آخرین روزنامه نیز مورد نیاز است.

11- مدت زمان ثبت برند چقدر است؟ حدود زمان ثبت برندها 40 الی 50 روز کاری پس از تکمیل مدارک می باشد البته زمان دقیقی نمی توان برای آن مشخص نمود بستگی به نوع برند و موضوع متفاوت است.

12- مدت زمان اخذ کارت بازرگانی چقدر می باشد؟ مدت زمان تقریبی آن حدوداً 25 روز کاری پس از تکمیل مدارک می باشد.

13- چه شرکت هایی موظف به دریافت دفاتر پلمپ مالیاتی هستند؟ تمامی شرکت ها (همه ی انواع هفت گانه) موظف به پلمپ دفاتر هستند که اگر فعالیتی ندارند توسط این دفاتر عدم فعالیت رد کنند و اگر فعالیت دارند و یا فاکتور رسمی صادر کردند وارد دفاتر کنند.

14- شرکت ها از چه زمانی باید کد اقتصادی خود را اقدام کنند؟ تمامی شرکتها موظف هستند پس از اخذ آگهی تاسیس شرکت بلافاصله کد اقتصادی خود را از حوزه مربوط سازمان مالیات اقدام کنند.

15- آیا اعضا در شرکت های سهامی خاص نیاز به تمدید دارند؟ بله اعضا ء هیئت مدیره هر دو سال یکبار و بازرسین هر سال باید تمدید شوند ( از طریق صورتجلسه مجمع عمومی عادی)

16- آیا اعضای شرکت های مسولیت محدود نیاز به تمدید دارند؟ خیر. اعضا در شرکت های مسئولیت محدود به صورت نامحدود ثبت می شود مگر اینکه در اساسنامه برای اعضا مدت مشخص شود در غیر این صورت خیر.

17- جواز تاسیس از کجا صادر می شود؟ وزارت صنعت و معدن و تجارت

18- مدارک لازم جهت اخذ کد اقتصادی چیست؟

1.کپی آگهی تاسیس و آخرین روزنامه رسمی

2.گواهی امضا ازدفتر خانه اسناد رسمی برای اعضایی که در شرکت حق امضا دارند

3.مهر شرکت

4.اجاره نامه اداری تجاری

19- برای ثبت شرکت پیمانکاری از کجا باید شروع کرد؟ برای ثبت شرکت پیمانکاری ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام نوع شرکت را از میان هفت نوع شرکت انتخاب کنید که عموماً مسئولیت محدود یا سهامی خاص را برای این نوع شرکت انتخاب می کنند پس از آن باید اعضا و محل و نام شرکت مشخص شود( برای اطلاع دقیق از ثبت شرکت پیمانکاری با تماس شماره 02143372 از مشاوره رایگان کارشناسان موسسه موج نو استفاده نمایید )

20- ثبت برند خشکبار چگونه است؟ برای ثبت برند در زمینه خشکبار ابتدا باید مشخص شود آیا این برند ثبت شده است یا خیر که بوسیله استعلام از سامانه مالکیت معنوی انجام میشود. پس از آن باید با مدارک هویتی و جواز مربوطه در زمینه خشکبار برند را ثبت کرد (جهت استعلام دقیق برند خشکبار از مشاوره رایگان کارشناسان موسسه موج نو استفاده نمایید 02143372)

21- ثبت برند قطعات خودرو به چه شکل است؟ ابتدا باید  لغت مورد نظر استعلام شود که آیا ازقبل وجود دارد یا خیر پس از آن توسط مدارک هویتی و جواز شروع به ثبت نمود.