جواز تاسیس از شهرک های صنعتی تهران و شهرستان

ثبت شرکت موج نو

افرادی که قصد راه اندازی سایت‌ های تولیدی و کارگاه یا کارخانه را برای سرمایه گذاری دارند، باید مراحل اخذ جواز تاسیس شرکت را طی کنند. داشتن این مجوز به افراد فعال در زمینه‌ های مختلف اجازه می‌ دهد که در چارچوب طرح‌ های تصویب شده توسط وزارت صنایع و معادن، شرکت یا واحد تولیدی خود را در شهرک‌ های صنعتی تاسیس کنند. شناخت مزایای ثبت شرکت و ثبت برند به شما کمک می‌ کند که در این زمینه بتوانید تصمیم گیری‌ های بهتری داشته باشید. همچنین آشنایی با شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت جواز تاسیس شرکت اجازه می‌ دهد تا روند کارهای خود را بدون مشکل و با سرعت بیشتری طی کنید. در ادامه این مطلب از سایت ثبت موج نو، اطلاعاتی را در خصوص جواز تاسیس از شهرک صنعتی تهران و شهرستان‌ ها در اختیار شما قرار می‌ دهیم.

اطلاعات بیشتر درباره کد اقتصادی

اخذ جواز تاسیس چه مزایایی دارد؟

برای اینکه با اطمینان بیشتری روند ثبت شرکت و گرفتن جواز تاسیس را طی کنید بهتر است با مزایای این کار آشنا شوید. در ادامه تمامی مزایای ثبت برند و تاسیس شرکت را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

  • در اختیار داشتن پیش طرح توجیهی یا PFS توسط کارشناس مرجع صادر کننده تایید شده و می‌ توان برای جذب سرمایه گذاری از آن استفاده کرد.
  •  توانایی دریافت تسهیلات دولتی و وام با تنفس یک یا دو ساله، سود تولیدی و بازپرداخت بلند مدت
  •  توانایی شرکت در نمایشگاه‌ های خارجی و داخلی مربوط به واحد تولیدی مورد نظر
  •  امکان ثبت برند فارسی در اداره ثبت علائم تجاری برای محصولات تولید شده
  • توانایی گرفتن زمین در شهرک‌ های صنعتی که با نرخ مصوب دولتی و پرداخت ۳۰ یا ۷۰ درصد نقد و ۳۶ ماه اقساط در اختیار شما قرار می‌ گیرد.

شرایط اخذ جواز تاسیس شرکت

روند ثبت شرکت و گرفتن جواز تاسیس توسط افراد حقوقی و حقیقی قابل انجام است که در ادامه شرایط در نظر گرفته شده برای این کار را بیشتر مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

ثبت شرکت برای افراد حقوقی

این افراد برای ثبت شرکت باید شرایط سرمایه‌ گذاری را داشته باشند و مدیرعامل مورد نظر برگه معافیت و پایان خدمت خود را ارائه دهد. همچنین در اختیار داشتن آگهی تاسیس شرکت، تهیه طرح توجیهی، مدارک ثبتی شرکت و سایر مدارک درخواست شده برای این افراد ضروری است.

ثبت تغییرات شرکت ها

ثبت شرکت برای افراد حقیقی

این افراد باید تابعیت دولت جمهوری اسلامی را داشته باشند و سن آنها حداقل ۱۸ سال تمام باشد. علاوه بر این داشتن شرایط لازم برای سرمایه گذاری، تهیه طرح توجیهی و داشتن برگه معافیت یا پایان خدمت برای آقایان نیز ضروری است.
بعد از اینکه افراد حقیقی یا حقوقی تمامی شرایط گفته شده در بخش بالا را داشتند، باید سراغ تکمیل فرم جواز تاسیس شرکت بروند. پس از اینکه فرم مربوطه در اختیار سازمان صنایع و معادن در استان مورد نظر قرار گرفت، اگر موارد اعلام شده با قوانین وضع شده در آیین نامه‌ ها همخوانی داشت، مجوز‌های لازم برای شما صادر می‌ شود. البته شرایط دیگری برای صدور جواز تاسیس شرکت وجود دارد که عبارتند از:

جواز تاسیس شرکت ها

  • محدودیت‌ های منطقه‌ ای مربوط به موقعیت جغرافیایی که قصد تاسیس شرکت در آن را دارید باید رعایت شود.
  •  محصولات تولیدی در شرکت یا کارگاه مورد نظر باید با ضوابط قانونی و شرعی موجود در کشور همخوانی داشته باشند. همچنین برای تولید محصولات گوناگون باید به سازمان‌ های مربوطه مراجعه کنید و مجوز‌های لازم مربوط به حفاظت از محیط زیست، سازمان بهداشت و…را دریافت نمایید.

برای اخذ جواز تاسیس شرکت چه مدارکی لازم است؟

آشنایی با مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت به شما کمک می‌ کند تا بتوانید تمامی مدارک مورد نیاز اعلام شده را در زمان مقرر تحویل ارگان‌ های مربوطه دهید تا به این صورت روند دریافت جواز تاسیس شرکت با سرعت بیشتری طی شود و مشکلات کمتری را در این زمینه داشته باشید. این موارد برای اشخاص حقیقی عبارتند از:

  • دریافت تمامی مجوزهای مورد نیاز مرتبط با محصول مورد نظر از ارگان های دولتی مربوطه
  • ارائه شماره‌ های تماس محل اقامت، کدپستی و آدرس
  • به همراه داشتن کپی برابر با اصل تمامی مدارک شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه و کارت معافیت دائم یا پایان خدمت (مخصوص آقایان) و…

همچنین مدارک مورد نیاز برای گرفتن جواز تاسیس شرکت توسط افراد حقوقی به شرح زیر می‌ باشد:

  • ارائه تصویر مهر شرکت برای دریافت جواز تاسیس
  • به همراه داشتن تصویر نامه شرکت
  • ارائه اساسنامه شرکت برای دریافت مجوزهای مربوطه
  • به همراه داشتن کلیه مدارک شناسایی شخص مدیرعامل شرکت مانند کارت ملی، شناسنامه، کارت معافیت یا پایان خدمت و…
  • ارائه آخرین آگهی تغییرات شرکت و آگهی تاسیس به همراه شماره‌ های تماس محل اقامت و آدرس

نکات مهم در زمینه اخذ جواز تاسیس شرکت

در ادامه نکاتی که در زمان گرفتن در جواز تاسیس از شهرک صنعتی تهران و شهرستان‌ ها باید در نظر داشته باشید را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

  • متقاضیان بعد از گرفتن جواز تاسیس شرکت می‌ توانند نسبت به گرفتن پروانه بهره برداری اقدام کرده و با توجه به متراژ‌های مطرح شده در شهرک‌ های صنعتی و مجوزهای مربوطه، زمین مورد نظر برای اجرای پروژه را دریافت کنند.
  • افرادی که قصد ثبت شرکت در تهران را دارند، به دلیل وجود آلودگی آب و هوای بالا فقط در شهرک صنعتی سالاریه می‌ توانند جواز تاسیس شرکت دریافت کنند. البته تولید کنندگان مواد غذایی در سایر شهرک‌ های صنعتی نیز امکان شروع کار را دارند.
  • مدت زمان اعتبار جواز تاسیس شرکت از تاریخ صدور به مدت یک سال است که بعد از به اتمام رسیدن این اعتبار، درخواستی مبنی بر تمدید شرکت ارائه دهد. مدت زمان تمدید مجوز بستگی به پیشرفت کار واحد تولیدی و کارشناسان مربوط به این عرصه دارد. همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر سراغ تمدید جواز تاسیس نروید، این مجوز باطل خواهد شد.
  • برای واحدهای تولیدی مختلف مجوز‌ها صرفاً در شهرک های صنعتی مورد تایید سازمان محیط زیست و وزارت صنایع و معادن صادر می‌ شود.
  • در صورتی که شخصی قصد داشته باشد شرکت دیگری نیز تاسیس کند، باید ثبت نام اولیه را با کد ملی شخص دیگری انجام دهد.
  • در طرح توجیهی ارائه شده باید تمامی جوانب مانند مسائل اقتصادی، مالی و فنی مورد بحث قرار بگیرند و توضیحات لازم در خصوص آنها ارائه شود.
    در پایان باید این موضوع مهم را به یاد داشته باشید که روند گرفتن جواز تاسیس شرکت برای واحدهای تولیدی مختلف پیچیدگی‌ های متفاوتی دارد. از همین رو پیشنهاد می‌ شود تا در صورتی که قصد ثبت شرکت و ثبت برند را دارید حتماً با متخصصان ما در سایت ثبت موج نو تماس بگیرید و راهنمایی‌ های لازم را از آنها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *